Ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το
έργο «Κατασκευή καταφυγίου τουριστικών σκαφών στο λιμένα Λιμεναρίων Θάσου». Το
έργο αυτό είχε εξαγγελθεί εδώ και πολύ καιρό, αλλά χρειάστηκε να περάσουν
αρκετά χρόνια για να αποφασιστεί και τελικά να υπογραφεί η σύμβαση. Η μελέτη
σκοπιμότητας και η χωροθέτηση του τουριστικού καταφυγίου των Λιμεναρίων έγινε
με την υπ’ αριθ. 893/2009(ΦΕΚ32/ΑΑΠ/29.1.2009) απόφαση την Ελληνικής
κυβέρνησης. Χρειάστηκαν δηλαδή από τότε πάνω από τέσσερα χρόνια για να ξεκινήσουν οι εργασίες.
«Μετά
από σκληρό αγώνα και προσπάθειες χρόνων τελικά το καταφέραμε, σημείωσε σε
δηλώσεις του ο δήμαρχος Θάσου Κώστας Χατζηεμμανουήλ, μόλις έγινε γνωστή η
ανάδειξη του αναδόχου που σημαίνει την έναρξη των εργασιών. Η μαρίνα αυτή είναι
μόνο ένα από τα κομμάτια του πάζλ της μεσογειακής κοσμοπολίτικης εικόνας των
Λιμεναρίων που οραματιστήκαμε σαν διοίκηση του δήμου. Σειρά έχουν τα μεταλλεία,
το μικρό Παλατάκι, το Παλατάκι και ο αγαπημένος προορισμός της νεολαίας ο Ποτός
και το Πευκάρι, για να συμπληρωθεί η μαγευτική εικόνα του νότου της Θάσου.
Ελπίζουμε κι αυτά να ολοκληρωθούν στην διοίκησή μας».
Το
τουριστικό καταφύγιο των Λιμεναρίων δυναμικότητας 70 τουριστικών σκαφών, θα
κατασκευαστεί στο δυτικό τμήμα του υπάρχοντος λιμανιού και αναμένεται να
εξυπηρετήσει τη θαλάσσια διασύνδεση σε ολόκληρο τον άξονα του Βορειοανατολικού
Αιγαίου. Παράλληλα, το καταφύγιο θα λειτουργεί και ως σταθμός σκαφών αναψυχής αφενός για
τον περίπλου της Θάσου, αφετέρου για τη θαλάσσια διαδρομή η οποία εκτείνεται
κατά μήκος της ακτογραμμής της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας και Θράκης, ενώ θα
μπορεί να προσφέρει ευκαιρίες διασύνδεσης των νησιών Σαμοθράκης και Λήμνου.
Όπως ακόμη μας
ενημέρωσε ο δήμαρχος, με την τελική απόφαση του
Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) στην διαγωνιστική διαδικασία, ανάδοχος του
έργου είναι η Αθηναϊκή εταιρεία «ΤΡΙΕΔΡΟΝ ΑΤΕ» με συνολική προσφορά στα 4.449.134,08
ευρώ (ποσό με ΦΠΑ). Η εταιρεία έχει στο ενεργητικό της την κατασκευή 3
αλιευτικών καταφυγίων στην Κέρκυρα, ενώ ασχολείται ακόμη με την οδοποιία αλλά
και αντιπλημμυρικά έργα. Εδώ να σημειώσουμε πως ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 6.120.689
ευρώ και έφτανε τα 7.100.000 ευρώ με το ΦΠΑ. Η δημοπράτηση του έργου είχε γίνει
στις 27 Μαρτίου 2012 και χρειάστηκε σχεδόν ένας χρόνος για να αναδειχτεί ο
ανάδοχος, ο οποίος βάσει της σύμβασης εγκαθίσταται άμεσα και ξεκινά την
υλοποίηση του έργου.
Ο
χρόνος υλοποίησης του έργου ανέρχεται σε 3 χρόνια (36 μήνες) και η ολοκλήρωση
του αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις, αναμένεται να γίνει στο πρώτο τρίμηνο του
2016. Έχει ενταχθεί στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα 2007-2013 του ΕΣΠΑ «Ανταγωνιστικότητα και
Επιχειρηματικότητα» και συγχρηματοδοτείται κατά 85% από το Ευρωπαϊκό Ταμείο
Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ)
το οποίο συμβάλλει στην άμβλυνση των ανισοτήτων μεταξύ των περιφερειών της Ευρωπαϊκής
Ένωσης και κατά 15% από το Ελληνικό Δημόσιο. Συμβαλλόμενος του έργου εκτός από
τον ΕΟΤ είναι ο Δήμος Θάσου και η Περιφέρεια ΑΜΘ, η οποία θα συμβάλλει για την
κατασκευή ενός παράλληλου έργου δύο αμμοκρατών για τη διατήρηση της
ακεραιότητας των ακτών.
Ακόμη ο κ.
Χατζηεμμανουήλ αναφέρθηκε στην Μαρίνα του Λιμένα. «Πρόκειται για μια απαράδεκτη
εικόνα αυτή που έχουμε στον Λιμένα και θα πρέπει να πάρουμε ουσιαστικές
αποφάσεις. Έχω κάνει δεκάδες επαφές με όλους τους αρμόδιους αλλά δεν έχει γίνει
τίποτα. Είναι ημιτελής η μαρίνα του Λιμένα και δεν μπορεί να λειτουργήσει σωστά
μια και δεν υπάρχει νομικό καθεστώς. Κάθε επέμβαση που κάνουμε δεν είναι
νομότυπη. Θα πρέπει να βρεθεί ένα νομικό πλαίσιο για να κάνουμε έργα που θα την
αναβαθμίσουν».
Στην συνέχεια ο
κ. Χατζηεμμανουήλ αναφέρθηκε στην επίσκεψή του στην Αθήνα για τον βιολογικό του
Πρίνου που απεντάχθηκε. «Με διαβεβαίωσαν από το υπουργείο πως το έργο
απεντάχθηκε μια και δεν υπάρχουν χρήματα, σημείωσε ο δήμαρχος. Μπήκαν έργα ενώ
δεν υπήρχαν χρηματοδότηση. Έχουμε όμως κι ένα καλό νέο. Μέχρι την άνοιξη θα
πληρωθεί το έργο το οποίο ο δήμος έχει συμβασιοποιήσει και ως ώριμο έργο πλέον
έχει προτεραιότητα για την επόμενη χρηματοδοτική περίοδο του 2014».
Τέλος ο κ.
Χατζηεμμανουήλ αναφέρθηκε στις ανεξαρτητοποιήσεις των δημοτικών συμβούλων της
παράταξής του, τονίζοντας πως δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα. "Για τους δυο
αποχωρήσαντες αν υπήρχαν ευθύνες, θα έπρεπε να τις αποδώσω σ’ αυτούς που ήταν
στο διοικητικό συμβούλιο της ΔΕΥΑΘ. Όμως δεν υπάρχουν ευθύνες, μια και το έργο
απεντάχθηκε γιατί δεν υπήρχαν χρήματα. Η αποχώρησή μου από το δημοτικό
συμβούλιο δεν έγινε με πρόθεση, απλά έπρεπε να φύγω άμεσα για Αθήνα. Υπήρξε ένα
θέμα στο οποίο έπρεπε να απαντήσω εγώ και εκεί υπήρξε η όλη διαφωνία και
αναβλήθηκε τελικά το δημοτικό συμβούλιο.
Πιστεύω πάντως πως ελέγχεται η κατάσταση", σημείωσε κλείνοντας την επικοινωνία
μας ο κ. Χατζηεμμανουήλ.
Χαιρέτα μου τον πλάτανο, σε 3 χρόνια θα ήταν έτοιμη και η Μαρίνα στον Λιμένα, πόσα πέρασαν; "ο χρόνος είναι σχετικός". Albert Einstein
ΑπάντησηΔιαγραφή