Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2012

ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΚΑΒΑΛΑΣ - ΘΑΣΟΥ


   Για ακόμη μια φορά παρέμβαση για τα μειωμένα δρομολόγια από και προς την Θάσο κάνει λόγο το Ενιαίο Συνδικάτο Ναυτεργατών Καβάλας Θάσου σε ανακοίνωσή του. Η ανακοίνωση αυτή στάλθηκε στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) που θα συνεδριάσει στις 24 Νοεμβρίου.

   Σύμφωνα με το μέλος του συνδικάτου Λάμπρο Λαμπρινίδη αυτή η πολιτική του καρότου και του μαστίγιου ακολουθείται τα τελευταία χρόνια. «Τόσο εμείς όσο και ο δήμος Θάσου, αλλά και η Θασιακή Ένωση Καβάλας, πριν το προηγούμενο ΣΑΣ στο τέλος του Οκτώβρη, στείλαμε επιστολές ζητώντας να μην μειωθούν κατά πολύ τα δρομολόγια όπως ζητούσαν οι εταιρείες, σημειώνει ο κ. Λαμπρινίδης. Όμως δυστυχώς από τις 24 Νοεμβρίου και μέχρι τέλος Μαρτίου οι εταιρείες θα ζητήσουν να γίνονται μόνο 2 δρομολόγια προς Καβάλα και 7 προς Κεραμωτή τις καθημερινές, ενώ τις Κυριακές δεν θα υπάρχει κανένα δρομολόγιο προς Καβάλα και από Κεραμωτή θα γίνετε δρομολόγιο κάθε τρεις ώρες. Οι ναυτιλιακές εταιρείες πρέπει να καταλάβουν πως το νησί δεν έχει άλλη διέξοδο προς την ενδοχώρα. Σκεφτείτε κάποιον από τον Θεολόγο που θέλει να πάει την Κυριακή στην Καβάλα, θα αναγκαστεί να περάσει όλη του την μέρα στους δρόμους, ενώ θα επιβαρυνθεί και με παραπάνω έξοδα»

   Στην συνέχεια ο κ. Λαμπρινίδης σχολίασε κάποιες δηλώσεις του δημάρχου Θάσου Κώστα Χατζηεμμανουήλ ο οποίος δήλωσε πως είναι ευχαριστημένος με τα δρομολόγια. «Με την ανακοίνωσή μας αυτή θέλουμε να ξεκαθαρίσουμε τις θέσεις μας για τα δρομολόγια. Δεν μπορεί την μια να στέλνεις υπόμνημα ώστε να μην μειωθούν τα δρομολόγια και την άλλη αφού μειωθούν να είσαι ευχαριστημένος. Μάλιστα στο επόμενο ΣΑΣ στις 24 του μήνα οι εταιρείες έχουν καταθέσει αίτημα για να κοπεί το δεύτερο πρωινό δρομολόγιο των 7 από την Κεραμωτή. Έτσι πολλοί μαθητές που πηγαίνουν στο ΕΠΑΛ στην Χρυσούπολη θα είναι αναγκασμένοι να ταξιδεύουν με το πρώτο δρομολόγιο που είναι στις 6.30 το πρωί. Θα πηγαίνουν τα παιδιά σχολείο και θα κοιμούνται».
Λάμπος Λαμπρινίδης.

   Στην συνέχεια ο κ. Λαμπρινίδης αναφέρθηκε στην θέση που έχουν οι εταιρείες οι οποίες λένε πως οι ναυτεργάτες διαμαρτύρονται για να διαφυλάξουν τις θέσεις εργασίας τους. «Κι αυτό δεν είναι θεμιτό άραγε, αναρωτήθηκε ο κ. Λαμπρινίδης. Ξέχασαν γρήγορα ότι εμείς για να βοηθήσουμε την εταιρεία ήμασταν για ενάμιση μήνα συνεχώς σε επίσχεση εργασίας. Αλλά ξέχασαν εκείνους τους στόχους και όπως φαίνεται η ιστορία επαναλαμβάνεται και θα τα ξαναβρούν μπροστά τους».

   Εδώ αξίζει να σημειώσουμε πως σήμερα στις 6 το απόγευμα θα γίνει στο Καλογερικό του Λιμένα μια συνεδρίαση της συντονιστικής με φορείς και επαγγελματίες από όλο το νησί και με θέμα συζήτησης τα δρομολόγια του χειμώνα, στο οποίο θα συμμετάσχουν και οι ναυτεργάτες, καλώντας μάλιστα και όλους τους ενδιαφερόμενους να συμμετάσχουν.

         

 
                      ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ

    Όπως αναφέρετε στην ανακοίνωση του Συνδικάτου, στο δεύτερο άρθρο του νόμου  2932/2001, πρέπει να γίνετε «Ελεύθερη παροχή υπηρεσιών στις θαλάσσιες ενδομεταφορές…», ενώ κατά τον καθορισμό των δρομολογίων «το κράτος  μεριμνά στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του για την εξασφάλιση της παροχής ασφαλών, σταθερών, αξιόπιστων και ποιοτικών θαλάσσιων υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών, οχημάτων και εμπορευμάτων, της προστασίας των συμφερόντων του επιβατικού κοινού, της οικονομικής ανάπτυξης των νησιών, της συνοχής του νησιωτικού χώρου και της εδαφικής συνέχειας της χώρας». Συνεπώς οι δρομολογήσεις πλοίων και ο καθορισμός των δρομολογίων πρέπει και κατά την ισχύουσα νομοθεσία να υπηρετούν τα παραπάνω κριτήρια, τα συμφέροντα δηλαδή του επιβατικού μας κοινού, την οικονομική ανάπτυξη της Θάσου, την συνοχή με την ηπειρωτική Καβάλα και να λαμβάνουν υπόψη την κατάσταση των λιμένων της Καβάλας και της Κεραμωτής, όπως και την ανάγκη της τακτικής παροχής επικοινωνιών.

   Στην συγκεκριμένη τώρα περίπτωση, δηλαδή στις πορθμειακές γραμμές Ν. Καβάλας-Θάσου ( Καβάλας-Πρίνου, Κεραμωτής-Λιμένα), οι δύο εταιρείες που τις εκμεταλλεύονται,  τα τελευταία χρόνια ακολουθούν συστηματικά και πιστά μια συνδυασμένη πολιτική μείωσης του στόλου και των μελών των πληρωμάτων τους, με δρομολόγηση πολύ μεγαλύτερης χωρητικότητας αμφίπλωρων πλοίων στην κύρια, όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα, γραμμή Κεραμωτής-Λιμένα, και παράλληλης μείωσης των δρομολογίων και στις δύο γραμμές, με ολοφάνερη τάση προς την εξάλειψη της δεύτερης γραμμής, Καβάλας-Πρίνου, που κάποτε ήταν η κύρια. Η κίνηση, που σημειωτέον διατηρείται αυξημένη όχι μόνο το καλοκαίρι με τον τουρισμό, αλλά και τον χειμώνα, μετατοπίζεται σταδιακά και συνειδητά από την γραμμή Καβάλας-Πρίνου, (16 μίλια) στην γραμμή Κεραμωτής-Λιμένα, (6 μίλια), με πολύ δυσμενή αποτελέσματα για το επιβατικό κοινό της Νότιας Θάσου. Έτσι επιμηκύνεται κατά πολύ ο χρόνος και μεγεθύνεται το κόστος κίνησης από αυτήν προς την Καβάλα, (50 χιλ και 45 λεπτά της ώρας από τον Θεολόγο της Νότιας Θάσου έως τον Λιμένα στα βόρεια της Θάσου, 90 λεπτά αναμονή στο Λιμάνι του Λιμένα, 6 μίλια και 45 λεπτά από Λιμένα έως Κεραμωτή, 50 χιλ. και 40 λεπτά από Κεραμωτή ως Καβάλα), αντί για 16 μίλια και 90 λεπτά από Πρίνο προς Καβάλα. Σε κάθε περίπτωση το Λιμάνι της Κεραμωτής και ολόκληρος ο οικισμός παρά τις σαφείς βελτιώσεις δεν μπορούν στην διάρκεια της τουριστικής περιόδου να υπηρετήσουν ικανοποιητικά και χωρίς κινδύνους την θαλάσσια συγκοινωνία, πολύ περισσότερο που οι εταιρείες επιβάλλουν μεγάλη πυκνότητα δρομολογίων. Από την άλλη τα λιμάνια της Καβάλας και του Πρίνου, στα οποία επίσης έγιναν πρόσφατα βελτιώσεις, υποαπασχολούνται.

   Με άλλα λόγια όχι μόνον εμείς, που βλέπουμε τις θέσεις εργασίας και την ίδια την εργασία μας να μειώνονται, αλλά και το σύνολο της τοπικής κοινωνίας, Θάσου και Καβάλας, δεν είναι ικανοποιημένο τα τελευταία χρόνια από τα δρομολόγια, ούτε από τον συνολικό τους αριθμό, ούτε από την κατανομή τους στις δύο γραμμές. Είναι χαρακτηριστικό ότι για τον χειμώνα οι εταιρείες, αφού κατάργησαν στην γραμμή Καβάλας-Πρίνου τα δρομολόγια του απογεύματος των Παρασκευών, προωθούν τώρα και την κατάργηση των δρομολογίων των απογευμάτων των Κυριακών,  έτσι που να δημιουργείται μεγάλο αντικίνητρο ακόμα και για τους θασιακής καταγωγής μόνιμους κατοίκους της Καβάλας «να μπουν στο νησί» και ν’ ασχοληθούν με την περιουσία τους…Μια σειρά προβλήματα σχετικά με τα ειδικά και τα έκτακτα δρομολόγια ( για μεταφορά ασθενών), διατηρούνται. Για τον λόγους αυτούς τα δρομολόγια, ως ποσότητα και ως διάρθρωση, απασχόλησαν επανειλημμένα την κοινωνία μας, υπήρξαν δε και μαζικές αντιδράσεις, με επικεφαλής την αυτοδιοίκηση της Θάσου. Σας αποστέλλουμε σχετικά έγγραφα.

   Εν όψει όλων αυτών μη γνωρίζοντας, παρά τα επανειλημμένα μας αιτήματα για ενημέρωση, τόσο εμείς, όσο και ο Δήμος Θάσου και άλλες ενδιαφερόμενες αρχές και φορείς, την πρόταση που έχουν επεξεργασθεί και από κοινού ουσιαστικά υπέβαλαν οι εταιρείες.

   Επειδή, ωστόσο, υπήρξαν διαρροές στον τοπικό τύπο, για τα νέα δρομολόγια κι εμείς έχουμε επεξεργασθεί πρόταση που έχει ως βάση εκκίνησης την βελτίωση της εξυπηρέτησης της Θάσου με διατήρηση, αν μη τι άλλο, των δρομολογίων στα τωρινά επίπεδα. 

ΖΗΤΑΜΕ

  Να μην προχωρήσετε στην συζήτηση και να αναβάλετε για την επόμενη συνεδρίασή σας, ώστε προηγουμένως να κατατεθούν οι απόψεις οι δικές μας και των λοιπών ενδιαφερομένων.

 

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

 

      Ο    ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                  Ο   ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

                                                              

ΜΑΛΑΜΙΔΗΣ  ΜΑΛΑΜΑΣ                    ΜΠΑΜΠΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ

 

                          ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΘΑΣΙΑΚΗΣ

Το Δ.Σ. της Θασιακής Ένωσης Καβάλας εκπροσωπώντας τα μέλη του συλλόγου, αλλά και το ευρύ επιβατικό κοινό της Θάσου και της Καβάλας, διαμαρτύρεται έντονα για την πλήρη υποβάθμιση της πορθμειακής γραμμής Καβάλας-Πρίνου που συνδέει συγκοινωνιακά την πρωτεύουσα του Νομού με το νησί της Θάσου, και στην οποία σημειωτέο δεν εκτελείται κανένα δρομολόγιο κατά τις Κυριακές και τις καθημερινές μόνο (4) τέσσερα.

Οι δύο ναυτιλιακές εταιρίες, που δρομολογούν τα πλοία τους στην περιοχή μας, με μοναδικό κριτήριο το κέρδος, έχουν ρίξει το κύριο βάρος των δρομολογίων των πλοίων τους στη γραμμή Κεραμωτής-Θάσου και υποβαθμίσει πλήρως αυτή που συνδέει την πρωτεύουσα του Νομού μας, την Καβάλα με την Θάσο.

Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι οι Θάσιοι που κατοικούν στο κεντρικό και νότιο τμήμα του νησιού επιβαρύνονται οικονομικά και συγχρόνως υφίστανται μεγάλη ταλαιπωρία, γιατί, είτε για την τακτοποίηση υποθέσεών τους σε υπηρεσίες της Περιφέρειας, είτε για ιατρικές εξετάσεις στο Νοσοκομείο ή σε ιδιώτες γιατρούς, είτε για αγορές αγαθών από την πόλη της Καβάλας, είναι αναγκασμένοι να ταξιδεύουν μέσω Κεραμωτής και να φτάνουν στην Καβάλα με αυτοκίνητο ή άλλο μεταφορικό μέσο. Οφείλουμε εδώ να επισημάνουμε ότι οι συνθήκες αυτές επιβαρύνουν ιδιαίτερα τους κατοίκους του νησιού που διανύουν την τρίτη ηλικία, τους Θάσιους σπουδαστές στα Επαγγελματικά Λύκεια της Καβάλας ή τον ΟΑΕΔ, και τέλος θέτουν σε σοβαρό κίνδυνο τη ζωή των ασθενών.

Ανάλογη κατάσταση έχουν να αντιμετωπίσουν και οι επαγγελματίες της Καβάλας, που για να φτάσουν στο κεντρικό και νότιο τμήμα της Θάσου, αναγκάζονται να πραγματοποιούν πολλαπλάσια χιλιόμετρα και να επιβαρύνονται οικονομικά.

Κύριε Υπουργέ, κατόπιν των όσων σας αναφέραμε, το Δ.Σ. της Θασιακής Ένωσης Καβάλας σας καλεί, δείχνοντας την κοινωνική σας ευαισθησία και με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού της Θάσου και της Καβάλας, να παρέμβετε και με τις κατάλληλες ενέργειές σας να υπάρξει εξισορρόπηση του αριθμού των δρομολογίων στις δύο πορθμειακές γραμμές Καβάλας-Πρίνου και Κεραμωτής-Θάσου για όλες τις ημέρες του έτους και άμεση επανέναρξη των δρομολογίων κατά τις Κυριακές.

Συγχρόνως, απευθύνουμε έκκληση και προς τις αρχές του Νομού μας, όπως βοηθήσουν προς την κατεύθυνση επίλυσης αυτού του σοβαρού κοινωνικού προβλήματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου