Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2012

ΠΡΟΧΩΡΟΥΝ ΟΙ ΜΕΛΕΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΘΗΚΩΝ ΣΤΟ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΚΑΒΑΛΑΣ.


   Με αρκετά ικανοποιητικούς ρυθμούς προχωρούν οι διαδικασίες για την αξιοποίηση των αποθηκών του ΟΛΚ στο επιβατικό λιμάνι. Όπως μας ενημέρωσε σχετικά ο πρόεδρος του ΟΛΚ Αδάμ Κοσμίδης που είχε χθες το πρωί συνάντηση με τον εκπρόσωπο της εταιρείας Γεωργούλιας ΑΕ, που αναδείχτηκε νικήτρια του σχετικού διαγωνισμού και ανέλαβε να αξιοποιήσει τις αποθήκες, έχουν προχωρήσει οι αρχιτεκτονικές μελέτες του έργου, ενώ συνολικά όλες οι διαδικασίες μελετών θα ολοκληρωθούν μέχρι τέλος του χρόνου.

   Όπως προέβλεπε ο διαγωνισμός και σύμφωνα με το φάκελο που  έχει καταθέσει η εταιρεία, οι αποθήκες θα γίνουν ένας πολυχώρος διαφόρων δραστηριοτήτων, στον οποίο θα υπάρχουν χώροι χρήσης για τις δημόσιες αρχές όπως τελωνείο, ΟΛΚ, λιμεναρχείο και χώρος διαπίστευσης επιβατών. Ακόμη θα υπάρχει κατάστημα αφορολογήτων ειδών, κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος, καταστήματα προβολής και πώλησης τοπικών προϊόντων. Από την σύμβαση που εγκρίθηκε από τον ΟΛΚ, αποκλείονται τα νυχτερινά κέντρα, ενώ υπάρχει δέσμευση, καμιά από τις παραπάνω δραστηριότητες να μην ξεπερνά το 40% της συνολικής επένδυσης, ώστε να υπάρχει μια πολυμορφία.

   Ακόμη δεν αποκλείονται κάποιες ναυταθλητικές δραστηριότητες, ενώ σε συνεργασία με την μητρόπολη ΦΝΘ υπάρχει σκέψη να δημιουργηθεί κι ένας προσκυνηματικός χώρος. Τέλος θα τοποθετηθεί ένας παλιός γερανός του 1940 που δόθηκε στο λιμάνι από το σχέδιο ΜΑΡΣΑΛ, πάνω στον οποίον θα τοποθετηθεί πινακίδα με το νέο όνομα του λιμανιού που είναι «Απόστολος Παύλος». Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα, σε 2 χρόνια θα πρέπει όλα να είναι έτοιμα. Μάλιστα ο ΟΛΚ θα βοηθήσει ώστε να εκδοθούν όλες τις απαραίτητες πολεοδομικές άδειες.

   Ακόμη σύμφωνα με τον κ. Κοσμίδη προχωρά το πρόγραμμα Sea2Sea  που εγκρίθηκε στις Βρυξέλλες πριν από λίγες μέρες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο του προγράμματος των Διευρωπαϊκών Σιδηροδρομικών Δικτύων (TEN-T). Το έργο Sea2Sea, η εγκεκριμένη πια μελέτη του οποίου είναι προϋπολογισμού 1,5 εκ. ευρώ όπου θα είναι συνδιαχειριστής ο ΟΛΚ, έχει σαν στόχο τη μελέτη ανάπτυξης ενός άξονα συνδυασμένων μεταφορών, που θα συνδέει τα λιμάνια Καβάλας, Αλεξανδρούπολης, Burgas και Varna και υποστηρίζεται από την ελληνική και βουλγαρική κυβέρνηση (Ελληνικό υπουργείο ανάπτυξης και Βουλγαρικό υπουργείο μεταφορών). Τέλος για την τοποθέτηση των πλωτών εξεδρών ο κ. Κοσμίδης σημείωσε πως περιμένει μια έγκριση από το γενικό Επιτελείο Ναυτικού και έγκριση από την αποκεντρωμένη αυτοδιοίκηση Μακεδονίας-Θράκης, για να γίνει αμέσως η δημοπράτηση, πράγμα το οποίο υπολογίζει να γίνει σε 2 μήνες.    

1 σχόλιο: