Δευτέρα 25 Ιουνίου 2012

ΠΕΡΙΜΕΝΑΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠO ΤΟ "2o ΚΑΒΑΛΑ AIR SHOW 2012"

Κατώτερο του αναμενόμενου ήταν τελικά το «2ο Καβάλα Air Show 2012». Λέγε λέγε τόσες μέρες, μας έπεισαν να σηκώσουμε το κεφάλι ψηλά, αλλά δεν είδαμε τίποτα. Ή για να λέμε και του στραβού το δίκιο, είδαμε κάτι στο… βάθος. Και δυστυχώς για τους διοργανωτές, υπήρξε η σύγκριση με το περσινό αεροπορικό θέαμα το «Fly In 2011», το οποίο ήταν κατά γενική ομολογία πολύ καλύτερο, αν και προετοιμάστηκε πολύ λιγότερο. Πολλά έλειπαν από το Σαββατιάτικο αεροπορικό θέαμα και ευτυχώς έσωσαν την παρτίδα τα ελικόπτερα των ενόπλων δυνάμεων. Τώρα τι δεν πήγε καλά και από τα 25 αεροπορικά μέσα που περιμέναμε να δούμε είδαμε μόνο τα 10, ελπίζουμε οι διοργανωτές να μας το εξηγήσουν από σήμερα.

Η κακιά μέρα φάνηκε από το πρωί του Σαββάτου, αφού σύμφωνα με το πρόγραμμα στις 10 έπρεπε να πέσουν στο λιμάνι αλεξιπτωτιστές. Όμως μάταια περίμενε ο κόσμος να τους δει και στις 12 το μεσημέρι ακούστηκε πως η επίδειξη αυτή ματαιώθηκε. Δεκάδες συμπολίτες μας και όχι μόνον περίμεναν στο λιμάνι ανθρώπους να πέφτουν από τον ουρανό και μάλιστα με αρκετά υψηλές θερμοκρασίες. Δίκαια λοιπόν μια παρέα Δραμινών πρώην καταδρομέων, στόλισαν με αρκετά «γαλλικά» την διοργάνωση συνεπικουρούμενων και από πολλούς «δικούς» μας.

Άλλη μια πληροφορία που δεν επιβεβαιώθηκε ήταν αυτή που έλεγε πως στη μια μετά το μεσημέρι θα ερχόταν στο λιμάνι ένα υδροπλάνο. Νέα αναμονή και νέο στήσιμο. Τελικά μια ώρα αργότερα μάθαμε πως το υδροπλάνο θα έρθει το απόγευμα. Κι έτσι έγινε στις 6.30, ανοίγοντας ουσιαστικά το Air Show. Αμέσως μετά μπροστά από τον μεγάλο λιμενοβραχίονα πέρασαν τα 2 εντυπωσιακά πολεμικά αεροπλάνα F16 της πολεμικής μας αεροπορίας. Βέβαια η απόσταση ήταν μεγάλη για λόγους ασφαλείας αλλά όπως και να έχει λίγες φορές έχουμε την δυνατότητα να τα παρακολουθήσουμε.

Σα πραγματική μαύρη νυχτερίδα ήρθε το ελικόπτερο Απάτσι ΑΗ 84 Α από την πλευρά της Ιχθυόσκαλας. Σίγουρα εντυπωσιακό, θεωρείται το καλύτερο επιθετικό ελικόπτερο στον κόσμο και είναι ο φόβος και ο τρόμος των αρμάτων μάχης τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα. Στο Air Show έδειξε κάποιες από τις ικανότητές του και μάλιστα αρκετά κοντά ώστε να το απολαύσει ο κόσμος.

Εντυπωσιακό και το «Γεράκι του Αιγαίου» ένα ελικόπτερο τύπου Blackhawk οι πιλότοι του οποίου ανάγκασαν τον κόσμο να τους χειροκροτήσουν για τους εντυπωσιακούς τους ελιγμούς. Εντυπωσιακό ήταν και το μικρό ακροβατικό ελικόπτερο της Red Bul B105 αν και οι ελιγμοί που έκανε ήταν αρκετά μακριά από τον κόσμο.

Στην συνέχεια πέρασαν ένα εκπαιδευτικό αεροπλάνο Soko Galeb και ένα σέρβικο Τ-6Α που έκαναν κάποια ακροβατικά στον αέρα. Εδώ υπήρχε θέαμα, αλλά για λόγους ασφάλειας και πάλι ήταν πολύ μακριά και ψηλά με τους τυχερούς που είχαν διόπτρες να βλέπουν κάποιες λεπτομέρειες. Αμέσως μετά πέρασαν τρία εκπαιδευτικά αεροπλάνα της σχολής πιλότων Egnatia Aviation εκτελώντας διάφορους συνδυασμούς.

Εδώ να σημειώσουμε πως η Egnatia Aviation είχε την ευθύνη της υποδοχής και της φιλοξενίας όλων των αεροπλάνων στο αεροδρόμιο, όπως επίσης και τροφοδοσία τους με καύσιμα. Σύμφωνα με τον κ. Ζωγραφάκη γύρω στα 50 μικρά αεροπλάνα ήρθαν στην Καβάλα για να παρακολουθήσουν οι επιβάτες τους το Air Show.

Τέλος μόλις σκοτείνιασε «φούσκωσε» το αερόστατο το οποίο φυσικά μαγνήτισε τα βλέμματα μικρών και μεγάλων. Η βραδιά έκλεισε με ένα πάρτι των εθελοντών στην Καλαμίτσα.

ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΑ

* Ο κόσμος ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα, αλλά σίγουρα περίμενε να δει πολλά περισσότερα. Ακούσαμε και καταγράψαμε πολλά παράπονα ίσως γιατί τόσες μέρες οι διοργανωτές είχαν ανεβάσει τον πήχη πολύ ψηλά. Όμως όπως μάθαμε υπήρξαν τελικά αρκετές  ακυρώσεις. Μέχρι και ότι ήρθαν και ζήτησαν χρήματα για να πετάξουν ακούσαμε αλλά δεν μπορέσαμε να το διασταυρώσουμε. Από σήμερα βέβαια όλοι θα ζητήσουμε εξηγήσεις. Ελπίζουμε να δοθούν.

*Γεμάτες οι καφετέριες αλλά ο παραλιακός δρόμος δεν ήταν ασφυκτικά γεμάτος όπως πέρσι. Αρκετοί βρέθηκαν στα βράχια του κολυμβητηρίου, στο Πάρκο Φαλήρου, αλλά και στην παραλία από Ραψάνη μέχρι την Ιχθυόσκαλα. Αρκετοί βρέθηκαν και σε σημεία της Παναγίας αλλά και στο Κάστρο.

*Οι δημοσιογράφοι πήραν διαπιστεύσεις για να παρακολουθήσουν και να καταγράψουν το Air Show από την ταράτσα του διοικητηρίου όπου βρισκόταν και το κέντρο της εκδήλωσης. Όμως τελικά αναρωτιόταν για πιο λόγο έβγαλαν διαπιστεύσεις, αφού οι μη διαπιστευμένοι ήταν σαφώς περισσότεροι. Επίσημοι, ημιεπίσημοι και ανεπίσημοι, προσπαθούσαν να ανέβουν στον 6ο όροφο επιστρατεύοντας κάθε «μέσο» που διέθεταν. Κωμικές στιγμές, με τους εθελοντές να σηκώνουν όλο το βάρος των διαμαρτυριών αλλά και να ακούνε πολλές φορές το γνωστό «ξέρεις ποιος είμαι εγώ;» Κι όμως μας είχαν διαβεβαιώσει πως όλα θα ήταν πολύ αυστηρά.

*Αρκετός κόσμος πέρασε από τα περίπτερα της στατικής έκθεσης θαυμάζοντας τα μοντέλα αεροπλάνων που υπήρχαν σ’ αυτά, αγοράζοντας κάποια αναμνηστικά, ενώ ενημερώνονταν και για διάφορα αεροπορικά θέματα. Μάλιστα η Egnatia Aviation οργάνωσε έναν διαγωνισμό ζωγραφικής για παιδιά με πολύ μεγάλη συμμετοχή με τους νικητές να παίρνουν δώρο μικρά αεροπλανάκια.

*Τελικά ούτε η προγραμματισμένη τελετή λήξης έγινε στην Κεραμωτή χθες Κυριακή το βράδυ, όπως αναφέρθηκε στην ιστοσελίδα του Air Show στο Facebook. «Υπήρχαν κάποιες προγραμματισμένες εκδηλώσεις, αλλά λόγω κάποιων ματαιώσεων δεν θα πραγματοποιηθούν» αναφερόταν στην ιστοσελίδα. Τελικά ούτε και στο κλείσιμο πήγε καλά!
Υ.Γ. Ευχαριστώ τον Λάσκαρη Τσούτσα για κάποιες από τις φωτογραφίες.