Πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή με την παρουσία
εκπροσώπων της περιφέρειας, των δήμων, του στρατού, των σωμάτων ασφαλείας, αλλά
και συνεργαζόμενων συλλόγων και φορέων, η καθιερωμένη στο τέλος κάθε φθινοπώρου
σύσκεψη του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας (ΣΟΠΠ) της Περιφερειακής
Ενότητας Καβάλας για την αντιμετώπιση των καιρικών φαινομένων κατά την διάρκεια
του φετινού χειμώνα. Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του
αντιπεριφερειάρχη Αρχέλαου Γρανά.
Η σύσκεψη αφορούσε κατ’ αρχήν τον σχεδιασμό
και τις δράσεις της Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση κινδύνων από την
εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων και κινδύνων από χιονοπτώσεις και παγετό, ενώ
στην συνέχεια συζητήθηκε ο σχεδιασμός και οι δράσεις της Πολιτικής Προστασίας
για την αντιμετώπιση κινδύνων από την εκδήλωση σεισμικών φαινομένων. Όσον αφορά
το πρώτο ο κ. Γρανάς τόνισε πως πιστεύει ότι και φέτος τα θέματα χιονοπτώσεων
παγετού και πλημμυρών, θα αντιμετωπισθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο από
όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. «Αυτό φυσικά προϋποθέτει την καλή συνεργασία
όλων μας. πράγμα το οποίο πιστεύω και ευελπιστώ ότι θα συνεχιστεί και φέτος,
σημείωσε ο κ. Γρανάς. Τα μηχανήματα έργων της Περιφερειακής Ενότητας (Π.Ε.) Καβάλας
είναι υπεύθυνα για το σύνολο του επαρχιακού και εθνικού δικτύου του Νομού μας,
ενώ η αξιολόγηση των προτεραιοτήτων για την αποστολή των εκχιονιστικών, θα γίνεται
κάθε πρωί και καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου εφόσον χρειασθεί, στην
αίθουσα επιχειρήσεων του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας της Π.Ε. Καβάλας.
Από εκεί και μετά μίλησαν οι εκπρόσωποι των
δήμων με την αρχή να κάνει ο αντιδήμαρχος καθαριότητας Τάσος Χατζηαναστασίου
αναφέροντας πως ο δήμος Καβάλας είναι έτοιμος και το μοναδικό πρόβλημα έχει να
κάνει με την απομάκρυνση του πλοιαρίου της πυροσβεστικής υπηρεσίας λιμένος το
οποίο πολύ γρήγορα γέμιζε τις υδροφόρες του δήμου με θαλασσινό νερό σε λίγη
ώρα. Η πυροσβεστική διαβεβαίωσε πως κι εκεί που βρίσκετε το πλοιάριο θα
μπορέσει να προσφέρει τις υπηρεσίες του. Στην συνέχεια ο αντιδήμαρχος
καθαριότητας Θάσου Μιχάλης Ξώγνος αναφέρθηκε στην έλλειψη μέχρι στιγμής αλατιού
αλλά και στην υποχρέωση της περιφέρειας να στείλει στο νησί ένα μηχάνημα
εκχιονισμού ή μια αλατιέρα, αναφέροντας πως κατά τα άλλα είναι όλα έτοιμα. Ο
διευθυντής της Τεχνικής Υπηρεσίας της αντιπεριφέρειας σημείωσε πως όλα είναι
έτοιμα, ενώ οι εκπρόσωποι του δήμου Νέστου και του δήμου Παγγαίου τόνισαν την
αναγκαιότητα περισσότερης βοήθειας στα ορεινά των δήμων τους. Τέλος ο
διευθυντής πολιτικής προστασίας της περιφέρειας ΑΜΘ Κώστας Χουβαρδάς επεσήμανε
πως όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς πρέπει να ελέγχουν καθημερινά τα μηνύματα στο
διαδίκτυο που θα στέλνει καθημερινά η υπηρεσία του και θα αφορούν τον καιρό.
Στην συνέχεια ζητήθηκε από κάθε φορέα να
οριστεί υπεύθυνος κατά προτίμηση τεχνικός για την παρακολούθηση των δελτίων της
Ε.Μ.Υ., την ενημέρωση των πολιτών για τυχόν επιδείνωση του καιρού και για συνεργασία
με την Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Π.Ε. Καβάλας για τους εκχιονισμούς.
Ζητήθηκε από όλους τους δήμους να ολοκληρώσουν τον καθαρισμό των φρεατίων, που
πρέπει να γίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα καθώς και τα κανάλια-χείμαρρους. Να
γίνει προληπτική συντήρηση των μηχανημάτων έργων των δήμων που έχουν και να
εξασφαλίσουν τη συνεργασία με κάποια ιδιωτικά μηχανήματα, ώστε να μπορούν να
αντιμετωπίσουν ενδεχόμενη μεγάλη πλημμύρα ή χιονόπτωση, συγκρότηση συνεργείου
άμεσης επέμβασης κατά δήμο για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών, το οποίο θα
τεθεί στη διάθεση του ΣΟΠΠ. Επικεφαλής κάθε συνεργείου θα πρέπει να τοποθετηθεί
τεχνικός υπάλληλος και να οργανωθούν ομάδες πολιτών για να συνδράμουν σε
περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών.
Ακόμη ζητήθηκε να γίνει σύσταση στους
κτηνοτρόφους με ανακοινώσεις για δημιουργία αποθεμάτων ζωοτροφών τουλάχιστον
5-6 ημερών, ώστε να μη δημιουργείται πρόβλημα από τη 2η μέρα σε
περίπτωση αποκλεισμού τους. Επίσης
η ίδια σύσταση να γίνει και στους κατοίκους των μικρών και απομονωμένων
οικισμών για να δημιουργήσουν αποθέματα σε τροφές, νερό και άλλα ειδή ζωτικής
ανάγκης, ειδικά όταν υπάρχει πρόβλεψη εκτεταμένου κύματος κακοκαιρίας. Από τους
οικείους δήμους πρέπει να γίνετε και η έκδοση απόφασης λειτουργίας των σχολικών
μονάδων αρμοδιότητάς τους, καταγραφή όλων των ιδανικών διαβάσεων για λήψη
προληπτικών μέτρων και να υπάρχει συνεργασία με τις εθελοντικές οργανώσεις και
συλλόγους.
Από εκεί και μετά δόθηκαν οδηγίες στην
διεύθυνση Τεχνικών έργων, στους ΤΟΕΒ, την διεύθυνση δασών και τα δασαρχεία, την
Πυροσβεστική υπηρεσία, την αστυνομική διεύθυνση, το λιμεναρχείο, την διελυθυνση
αγροτικής οικονομίας και κτηνιατρικής, το νοσοκομείο Καβάλας και το ΕΚΑΒ, την
ΔΕΗ, το ΚΤΕΛ, την 2οη Μεραρχία Τεθωρακισμένων, την Εγνατία οδό, την πρωτοβάθμια
και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και όλους τους συνεργαζόμενους εθελοντικά
συλλόγους.
Στο δεύτερο μέρος της σύσκεψης που αφορούσε
τον σχεδιασμό και τις σράσεις Πολιτικής Προστασίας για την Αντιμετώπιση
Κινδύνων από την Εκδήλωση Σεισμικών Φαινομένων, συζητήθηκαν ο προσδιορισμός ή ο
επανέλεγχος υπαίθριων χώρων συγκέντρωσης του πληθυσμού μετά από σεισμό (χώροι
καταφυγής), σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες του Οργανισμού Αντισεισμικού
Σχεδιασμού και Προστασίας (Ο.Α.Σ.Π.). έγινε προσδιορισμός ή επανέλεγχος ικανών
χώρων για την υποδοχή και διαβίωση των πληγέντων μετά από σεισμό (χώροι
καταυλισμών).
Επίσης σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες του Ο.Α.Σ.Π., ζητήθηκε προσδιορισμός
κτιρίων ή άλλων χώρων του Δήμου και της Περιφερειακής Ενότητας, όπου σε
περιπτώσεις κατάστασης έκτακτης ανάγκης λόγω σεισμού, ο Δήμαρχος και ο
Αντιπεριφερειάρχης αντίστοιχα, θα συντονίζουν τη διάθεση του απαραίτητου
δυναμικού και μέσων, εντός των διοικητικών τους ορίων, για την αντιμετώπιση
εκτάκτων αναγκών που μπορεί να προκύψουν από σεισμούς, και προσδιορισμός χώρων
προσωρινής εναπόθεσης μπαζών μετά από σεισμό. Αποφασίστηκε οι εμπλεκόμενοι να
ξανασυναντηθούν για να οριστικοποιηθούν όλες αυτές οι αποφάσεις και να
δημοσιοποιηθούν, ώστε όλοι να γνωρίζουν τι πρέπει να γίνει σε περίπτωση σεισμού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου