Τι κι αν ο δήμος Καβάλας και άλλοι φορείς κάνει προσπάθειες να έρθουν κρουαζιερόπλοια στην Καβάλα. Τι κι αν ο ΟΛΚ βαυκαλίζεται και προχωράει το περιβόητο επιχειρησιακό σχέδιο (το ρημάδι το μάστερ πλαν) του επιβατικού λιμανιού. Εμείς εκεί, σαν τις αγελάδες γεμίζουμε την καρδάρα με γάλα και αμέσως μετά το κλωτσάμε και το χύνουμε. Το παλιό αλλά όμορφο λόγω ανακαίνισης κρουαζιερόπλοιο Princess Danae, έδεσε την περασμένη Κυριακή το πρωί στο λιμάνι της Καβάλας. Ή για να πούμε την αλήθεια προσπάθησε να δέσει, αφού κυριολεκτικά… πιάστηκε στα δίχτυα.
Με συνεχείς μπρος-πίσω μανούβρες προσπαθούσε να… στοχεύσει το σημείο των λίγων μέτρων που ήταν ελεύθερο, για να κατεβάσει την σκάλα του και φυσικά τον κόσμο. Αιτία οι στοίβες διχτυών, που ελαφρά την καρδία άφησαν κάποιοι ακριβώς στον μόλο όπου συνήθως δένουν τα κρουαζιερόπλοια. Την στιγμή που ο πράκτορας είχε ειδοποιήσει για την άφιξή του μια εβδομάδα πριν και κανείς δεν έκανε τίποτα για να ελευθερωθεί το συγκεκριμένο σημείο. Φυσικά ο καπετάνιος του πλοίου απείλησε πως θα αναφέρει το γεγονός αρμοδίως και ειδικότερα στην ένωση πλοιάρχων, όπου περιγράφονται τα κακώς κείμενα των λιμανιών μας. Και φανταζόμαστε στους συναδέλφους του άλλων κρουαζιερόπλοιων ή στις εταιρείες τους, χωρίς κανένας να ξέρει πόσο κακό μπορεί να προκαλέσει μια τέτοια ενέργεια.
Η δικαιολογία πως με τα έργα που γίνονται ο χώρος του λιμανιού έχει περιοριστεί, δεν επαρκεί, αφού ο χρόνος που κάθονται συνήθως στην Καβάλα αυτά τα πλοία είναι περιορισμένος. Θα μπορούσαμε νομίζουμε γι’ αυτές τις λίγες ώρες να δείξουμε μια αξιοπρεπή εικόνα. Εντάξει σίγουρα τα δίχτυα στο λιμάνι δίνουν το δικό τους χρώμα, αλλά από εκεί μέχρι το σημείο να εμποδίζουν την πρόσδεση πλοίων, έχει μεγάλη διαφορά. Κι έτυχε την Κυριακή το πρωί ο καιρός να ήταν καλός. Φανταστείτε τι θα γινόταν αν είχε αέρα και πόσο δύσκολη θα ήταν η προσέγγιση. Θα πρέπει το λιμεναρχείο να προβεί στις κατάλληλες ενέργειες, ενώ και ο δήμος Καβάλας θα πρέπει επιτέλους να έχει λόγο στο επιβατικό λιμάνι.
Κι όμως, όπως μας διαβεβαίωσε ο πρόεδρος των ιδιοκτητών γριγρί Γιάννης Μανιός, οι υπεύθυνοι του ΟΛΚ την περασμένη Παρασκευή πήγαν επί τόπου και μετρούσαν τις αποστάσεις, αποφασίζοντας πως δεν εμποδίζουν όλα τα δίχτυα, αλλά μόνο μερικά από αυτά τα οποία έπρεπε να τα απομακρύνουν. Δυστυχώς όμως κάτι δεν έγινε σωστά με τις… μπακαλίστικες μετρήσεις οι οποίες έγιναν σύμφωνα με κάποια φωτογραφία του πλοίου (!) και ο καπετάνιος του Princess Danae βρήκε τον μπελά του πρωινιάτικα. Με συνεχείς μανούβρες κατάφερε τελικά να δέσει ανάμεσα σε μπόγους από δίχτυα.
Έξω από τα δόντια τα είπε και ο πλοηγός του λιμανιού Χρήστος Τζανάκος, στην χθεσινή πρωινή εκπομπή του Στούντιο 7. Πολλές φορές στο παρελθόν έχει επισημάνει ακόμη και εγγράφως τα προβλήματα στο λιμάνι με τα μεγάλα πλοία, αλλά δεν έγινε απολύτως τίποτα. «Το κακό ξεκινάει από το γεγονός πως κανένας από τον ΟΛΚ δεν είναι γνώστης του λιμανιού. Θα έπρεπε οπωσδήποτε να υπάρχει ένας καπετάνιος ή άλλος ναυτικός, ώστε να αντιλαμβάνεται άμεσα τα προβλήματα. Αυτοί που διοικούν δυστυχώς το μόνο που γνωρίζουν από θάλασσα είναι πως το καλοκαίρι να κάνουν μπάνια! Και αυτό το λέω με πλήρη επίγνωση, αφού ενώ δεν γνωρίζουν δεν ακούνε κανέναν κάνοντας συνεχώς λάθη» μας είπε αγανακτισμένος ο κ. Τζανάκος.
Στο ίδιο μήκος κύματος όσα δήλωσε ο κ. Μανιός. Κι αυτός παρατήρησε πως δεν είναι δυνατόν στον ΟΛΚ να μην υπάρχει κάποιος ναυτικός με εμπειρία, ίσως ακόμη και κυβερνήτης αλιευτικού. «Όλοι εμείς που μπαινοβγαίνουμε καθημερινά στο λιμάνι για πολλά χρόνια, μπορούμε να βοηθήσουμε, αλλά κανένας δεν μας το ζήτησε. Πήραν αποφάσεις για να απομακρυνθούμε από το λιμάνι, χωρίς να μας δώσουν κάποιο μέρος για να πάμε. Είμαστε κυριολεκτικά πεταμένοι από εδώ και από εκεί. Τη μια μέρα στην Ιχθυόσκαλα, την άλλη στον λιμενοβραχίονα. Πιστεύουμε πως κάτι δεν γίνετε σωστά» μας είπε ο κ. Μανιός.
Με αυτά και αυτά χάνουμε καθημερινά καράβια. Σύμφωνα με τον κ. Τζανάκο, τους δυο τελευταίους μήνες πέσαμε στα 20 πλοία από τα 100 που είχαμε πέρσι την ίδια περίοδο. Σίγουρα κάποια από τα αίτια έχουν να κάνουν και με την εξυπηρέτησή τους στα λιμάνια. Τόσο ο δήμος Καβάλας όσο και το επιμελητήριο αλλά και ο εμπορικός σύλλογος που μετέχουν στην διοίκηση του ΟΛΚ, κάτι πρέπει να κάνουν. Να πιέσουν στα διοικητικά συμβούλια ώστε να αλλάξουν τα κακώς κείμενα. Ακόμη πρέπει να δούμε πιο ζεστά την περίπτωση το επιβατικό λιμάνι να περάσει στον δήμο Καβάλας. Υπάρχουν πολλοί λόγοι γι’ αυτό. Αλλιώς θα βλέπουμε καράβια να φεύγουν και βαρκούλες να αρμενίζουν.
Και λίγα λόγια για να γνωρίσουμε τον όμορφο επισκέπτη μας.
Princess Danae κατασκευάστηκε το 1955 ως φορτηγοποστάλι με το όνομα Port Melbourne. Στην χώρα μας είχε έρθει για πρώτη φορά το 1972 με το όνομα THERISOS EXPRESS, ενώ αργότερα ταξίδεψε ως ΔΑΝΑΗ σε διάφορες γραμμές του Αιγαίου. Τα τελευταία 10 χρόνια όμως μετασκευάστηκε σε κρουαζιερόπλοιο και ταξιδεύει για την εταιρεία World Interniatonal Cruises με σημαία Μαδέρας Πορτογαλίας. Έχει μήκος 162 μέτρα, πλάτος 22 και βύθισμα 8 μέτρα. Στην Καβάλα ήρθε χθες νωρίς το πρωί από τον Βόλο με 356 επιβάτες, Γάλλους τους περισσότερους και 212 άτομα πλήρωμα. Πολλοί από τους επιβάτες του επισκέφτηκαν τους Φιλίππους και τη Λυδία, ενώ αρκετοί ήταν αυτοί που προτίμησαν να περιηγηθούν στην Καβάλα. Το όμορφο πλοίο έφυγε το μεσημέρι της Κυριακής για Πειραιά.
Και λίγα λόγια για να γνωρίσουμε τον όμορφο επισκέπτη μας.
Princess Danae κατασκευάστηκε το 1955 ως φορτηγοποστάλι με το όνομα Port Melbourne. Στην χώρα μας είχε έρθει για πρώτη φορά το 1972 με το όνομα THERISOS EXPRESS, ενώ αργότερα ταξίδεψε ως ΔΑΝΑΗ σε διάφορες γραμμές του Αιγαίου. Τα τελευταία 10 χρόνια όμως μετασκευάστηκε σε κρουαζιερόπλοιο και ταξιδεύει για την εταιρεία World Interniatonal Cruises με σημαία Μαδέρας Πορτογαλίας. Έχει μήκος 162 μέτρα, πλάτος 22 και βύθισμα 8 μέτρα. Στην Καβάλα ήρθε χθες νωρίς το πρωί από τον Βόλο με 356 επιβάτες, Γάλλους τους περισσότερους και 212 άτομα πλήρωμα. Πολλοί από τους επιβάτες του επισκέφτηκαν τους Φιλίππους και τη Λυδία, ενώ αρκετοί ήταν αυτοί που προτίμησαν να περιηγηθούν στην Καβάλα. Το όμορφο πλοίο έφυγε το μεσημέρι της Κυριακής για Πειραιά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου