15 Σεπτεμβρίου 1994. Μια μαύρη μέρα για την δασοπυρόσβεση και γενικότερα για την περιοχή μας, αφού εκείνη την μέρα λίγο μετά τις 8 το απόγευμα, κατέπεσε ελικόπτερο της αεροπορίας στρατού, με 3 χειριστές πλήρωμα και 7 επιβαίνοντες δασοκομάντος, που είχαν πάει για να λάβουν μέρος σε κατάσβεση φωτιάς στα βουνά του νομού Δράμας. Από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία όμως, το ελικόπτερο «βρήκε» σε καλώδια υψηλής τάσης από πυλώνες της ΔΕΗ που υπάρχουν στην περιοχή και αφού έχασε τον έλεγχο, καρφώθηκε στα βράχια που υπήρχαν εκεί. (Το πόρισμα ρίχνει ευθύνες στους χειριστές, πράγμα που αμφισβητούν έντονα οι συγγενείς των θυμάτων που μιλούν για ασυντήρητο ελικόπτερο που δεν έπρεπε να πετά).
Αποτέλεσμα αυτού του τραγικού γεγονότος ήταν να βρουν τον θάνατο οι: λοχαγός Θεόκλειτος Καλφόπουλος ετών 37, αρχιλοχίας Δημήτριος Σκούντας ετών 30, επιλοχίας Δημήτριος Κωστόπουλος ετών 27, ο δασοπόνος Αντώνιος Σφυνιάς ετών 28, ο δασοφύλακας Εμμανουήλ Λιάπης ετών 32 και οι δασοκομμάντος Γεώργιος Τζιαγκίδης ετών 28, Ευάγγελος Κουτσογιώργης ετών 27, Εμμανουήλ Κεσικιάδης ετών 26, Γρηγόριος Αδάμος ετών 23 και Χρήστος Κρικόπουλος ετών 22. Δέκα νέοι άνθρωποι που πήγαν να αποσοβήσουν ένα κακό, όμως δεν επέστρεψαν ποτέ στους οικείους τους.
Η τοποθεσία που έγινε το ατύχημα, έχει διαμορφωθεί σε μνημείο και χώρο προσκυνήματος, αφού στο σημείο εκείνο χτίστηκε ένας ναΐσκος, αφιερωμένος στον Άγιο Μεγαλομάρτυρα Νικήτα, ενώ υπάρχει και μια επίτιμη πλάκα με τα ονόματα των αδικοχαμένων παλληκαριών.
|
Η φωτο από παλιότερη εκδήλωση μνήμης στον χώρο του δυστυχήματος. |
ΣΧΟΛΙΟ
Σήμερα δημοσιεύουμε και φωτογραφίες που τραβήχτηκαν λίγα λεπτά πριν την μοιραία πτήση, από τον αδικοχαμένο Γιώργο Τζιαγκίδη και βρίσκονται στην κατοχή του συλλόγου καταδρομέων Καβάλας, τα μέλη του οποίου ευχαριστούμε για την παραχώρησή τους. Η φωτογραφική μηχανή βρέθηκε μέσα στα συντρίμμια του ελικοπτέρου, και κάποιες από τις τελευταίες στάσεις πήραν φως μια και η μηχανή έσπασε. Σύμφωνα με τους συγγενείς των θυμάτων, κάποιες από αυτές τις φωτογραφίες αποδεικνύουν περίτρανα πως ο κάδος ήταν μέσα στο σκάφος και η πτώση του ελικοπτέρου οφείλεται σε άλλους λόγους όπως η μη συντήρησή του. Σύμφωνα πάντως με δημοσίευμα της Εφημερίδας ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ της 22/06/2004 (10 χρόνια μετά!) στο πόρισμα αναφέρεται ότι: «…υπήρξε σφάλμα του χειριστή, το οποίο συνίστατο στο ότι παρέβη τους κανόνες εναέριας κυκλοφορίας για πτήσεις VFR αλλά και τις υφιστάμενες διαταγές της ΔΑΣ/ΓΕΣ και της Μονάδας του, οι οποίες απαγορεύουν τις χαμηλές πτήσεις και την πτήση του ελικοπτέρου για τη συγκεκριμένη αποστολή». Εξ άλλου είναι άγραφος νόμος. Όταν σκοτώνεται ο πιλότος σε αεροπορικό δυστύχημα, πάντα αυτός φταίει!
|
Το ελικόπτερο ΕΣ 633, έχει προσγειωθεί πλησίον του χώρου της φωτιάς το απόγευμα της 15ης Σεπτεμβρίου 1994 και οι Δασοκομάντος αποβιβάζονται.
|
|
Λίγο πριν νυχτώσει η πυρκαγιά έχει σβήσει, οι Δασοκομάντος, έχουν αναρτήσει τα προσωπικά τους είδη, το ελικόπτερο με το πλήρωμα, έχει τελειώσει τις ρίψεις και βρίσκεται στη φάση της προσγείωσης. Οι δασοκομάντος έχουν σταθεροποιήσει τον κάδο.
|
|
Στη φωτογραφία, φαίνεται ο συγχωρεμένος Αρχιλοχίας Δημήτριος Σκούντας, και κάποιος από τους δασοκομάντος, λίγο πριν την απογείωση του ΕΣ 633 για τη βάση του. Ο κάδος ήδη έχει μπει μέσα στο ελικόπτερο όπως φαίνεται από τα καλώδια στήριξής του.
|
|
Στην φωτογραφία αυτή που είναι η τελευταία στην φωτογραφική μηχανή που βρέθηκε στα συντρίμμια, λίγο πριν από την απογείωση, φαίνεται ο αδικοχαμένος Επιλοχίας Κωστόπουλος Δημήτριος, συγκυβερνήτης του ΕΣ 633 και πίσω του φαίνεται ο αρχηγός των δασοκομάντος Αντώνιος Σφηνιάς. Λίγα λεπτά αργότερα συνέβη το μοιραίο.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου